این شرح بی نهایت

...یک نکته از هزاران _

این شرح بی نهایت

...یک نکته از هزاران _

پیام های کوتاه
  • ۱۹ اسفند ۹۱ , ۰۰:۱۲
    پدر
  • ۱۷ اسفند ۹۱ , ۰۰:۰۶
    !
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

این همه آشفته حالی ... 

این همه نازک خیالی ... 

ای به دوش افکنده گیسو 

از تو دارم, از تو دارم 

این غرور و عشق و مستی 

خنده بر غوغای هستی 

ای سیه چشم _سیه مو 

از تو دارم, از تو دارم

این تو بودی کز ازل خواندی به من .... درس وفا را 

این تو بودی آشنا کردی به عشق .... این مبتلا را 

من که این حاشا نکردم 

از غمت پروا نکردم 

دین من ، دنیای من از عشق جاویدان تو رونق گرفته 

سوز من ، سودای من از نور بی پایان تو رونق گرفته 

من خود آتشی که مرا داده رنگ فنا میشناسم 

من خود شیوه نگه چشم مست تو را می شناسم 

دیگر ای برگشته مژگان 

از نگاهم رو مگردان 

دین من, دنیای من از عشق جاویدان تو رونق گرفته 

سوز من سودای من از نور بی پایان تو رونق گرفته


دانلود آهنگ آشفته حالی با صدای دلکش
دانلود آهنگ آشفته حالی با صدای مرضیه
دانلود آهنگ آشفته حالی با صدای شکیلا
دانلود آهنگ آشفته حالی با صدای علیرضا افتخاری(یاد استاد)

نظرات  (۴۱)

عالی بود ممنونم از شما
این ترانه و بسیاری از این دست ترانه ها از زبان یک مرد عاشق سروده شده و خوانش این ترانه ها با صدای خوانندگان زن چندان تناسب ندارد. همان بهتر آقای افتخاری این ترانه ها را بازخوانی کردند.
  • مهرداد خویشتن دار
  • با این چیزی که شما میفرمایید خوانندگان زن نباید بخوانند چون اکثر آهنگ ها از عشق و شیداییه مگه سرود ملی کشور ها و امثالهم. و اینکه مگر خانوم ها عاشق نمیشن ؟! من این آهنگ رو اینجوری رده بندی میکنم با این که اصلش برای دلکش هستش 1:مرضیه (که خیلی گشتم پیداش کنم) 2 :دلکش 3 : شکیلا 4 : افتخاری البته سلیقه اییه
    پاسخ:
    ***ممنون از شما بابت بازدید و نظر فریبا خانوم ***
    به راستی که استاد افتخاری حق مطلب را به خوبی ادا کردن، خدا رحمت کنه استاد تجویدی و بانو دلکش... آلبوم یاد استاد فوق‌العاده است
    مرده بدم زنده شدم گریه بدم خنده شدم دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم

    الهی که اباد باشی همیشه
    عالی بود مخصوصا با صدای بانو دلکش..
    آقای افتخاری این آهنگ رو خیلی با احساس و عاشقانه خوندن . هر چقدر این آهنگ رو گوش بدم سیر نمیشم
    فوق العاده س.. مخصوصا با صدای شکیلا
    دست مریزاد ... خیلی دنبال این آهنگ میگشتم. استاد افتخاری واقعا با احساس و شور خاصی خوندن من که با شنیدنش از شوق و شور
    گریه می کنم . باز هم تشکر از شما.
    افتخار می کنم که کشورم چنین هنرمندان بزرگی را که همچون گنیجینه هایی برای ملت ایرانند، دارد.
    درود بر شما. سپاسگزارم
    با نظر فرناز خانوم موافقم.
    هیچ زنی معشوقش را "برگشته مژگان" خطاب نمی کنه.
    یا نازک خیالی و عباراتی چون به دوش افکنده گیسو دلالت بر مخاطب بودن معشوقه در متن ترانه داره.
    از مضمون شعر چنین بر می آید که سراینده با نگاه عرفانی آن را سروده است و بگارگیری استعاره هایی مانندگیسو ،درس وفا، رونق دین و دنیا ، عشق جاویدان و نور بی پایان مفاهیمی فراتر از عشق زمینی را به ذهن متبادر می سازد و مشخصا"یادآور ابراز عشق به حضرت رسول گرامی اسلام می باشد که با شنیدن صدای دلنشین خانم دلکش واقعا" آشفته حالی به انسان دست می دهد
    حال و هوای خالص دنیای سادگی و معنی قدیم

    خانم دلکش بسیار زیبا خوانده و مالک واقعی اهنگ هست ضمن تشکر از اجرای بسیار خوب استاد افتخاری
    والا نظر خانم فرناز بنظرم درسته چون متنی که خونده میشه باید آقا بخونه برای یک خانم!!!نه یک خانم برای خانم.چون متنش جوریه که برای خانم نوشته شده
    پاسخ:
    جالبه دیدتون که فقط به متن و حال و هوای آهنگ توجه نکردین و تصویر سازی کردین که چجوری ممکنه.ولی من اکثرا از خود موسیقیش لذت میبرم نظرم اینه اگه اینجوری باشه که نصف آهنگ های هایده و مهستی و دیگر خواننده های زن معروف بی معنیه!
    به نظرم اصلش همونی هست که مرضیه میخونه منتهی انقدر صدای مرد به گوش مردم دادند که هیچکس این زیبایی صدا رو از یک زن حس نمی کنه
    واقعا متاسفم که اینقدر کوته بین هستید و بحث زن و مرد میکنین این همه هنر موسیقیایی و خواندن رو رها کردین و به چه موضوعات سطحی فکر میکنید هنر مملکت رو از بین بردن و دیگر خبری از دلکش ها و مرضیه ها و .... نیست به نظر من دلکش خیلی استادانه خوانده و افتخاری به شدت بچه گانه البته حرف منو کسی که موسیقی شناس به معنای حرفه ای و اکادمیک باشه میفهمه برای همین خانم دلکش به شدت از اقای افتخاری برای خواندن ترانه هاشون ناراحت شدن روحشون شاد
  • جواب حسن
  • خدا دلتو شاد کنه با نظرت حسابی نصفه شبی سرحالمون اوردی اخه خدا خیر داده حضرت رسول و برگشته مژگان و به دوش افکنده گیسو و.... خخخخخخخ
    با اینکه خیلی دوست داشتم که بگم بهترین اجرا متعلق به بانو دلکش و یا بانو مرضیه است . اما باید انصاف داد که هیچکس به لطافت و دقت شکیلا این ترانۀ بینظیر رو اجرا نکرده .
    البته بانو دلکش هم بسیاراستادانه اجرا کرده اند ولی چون تحریر زیادی در صداشون نبود قطعا اون نحوۀ اجرا ازشون نمیشد انتظار داشت .
    درباره افتخازی فقط میتونم بگم خیلی ابتدایی خونده و زیبایی کارو توی ملودیش گم کرده و خودشم چندان به دل نمی نشیته اجراش. ‌
    جانم
    انصافا نظر فرناز عالیه
    جدی اگر میشناختمش به خاطر این نظر خوبِ زیبایی-شناختیش، همه خواستگاراشو میکشتم و میگرفتمش...
    کاری به بحث فنی اش ندارم. اما یک خواننده باید بداند چه می خواند باید با کلام ارتباط برقرار کند در حال و هوای شعر قرار گیرد و بعد بخواند. نظر فرناز خانوم کاملا درسته چگونه می شود بین اجزای معنایی ترانه و صدای زن ارتباط برقرار کرد؟ اما کسی نگفت زنان نباید بخوانند برای مثال ترانه ی غوغای ستارگان از کریم فکور با صدای پروین دچار این ایراد نیست و ترانه کاملا با صدای وی متناسبه.
    حتی اگر برداشت عرفانی از این ترانه مدنظر باشد اما به علت ساختار عاشقانه اش با صدای زن تناسب نداره.
    ضمنا خواننده مالک اثر نیست پس نیازی به اجازه ی دلکش نبوده زیرا این امر با رضایت خود آهنگساز یعنی علی تجویدی صورت گرفته.
    ضمن تاییدصدای خوب خوانندگان وآهنگ جذاب آن یادتان باشد آنچه که خوانده شده شعر لطیف وکلام هنرمندی شیفته فرهنگ واز بزرگان ادب پارسی معینی کرمانشاهی است واگر این شعر دلنشین را نمی سرود اهنگ ساخته شده اینقدر جاذبه نداشت وضمنا خواننده بدون این کلام سحرانگیز چنین اثر بدیعی عرضه نمی کرد همه آهنگهای دلنشین مدیون شاعران بزرگ است .روحش شاد معینی کرمانشاهی که تمام ساخته هدیش بی نظیر است
    نظر فرناز خانم رو قبول دارم. آقا سامان هم که توضیحات تکمیلی رو داد. سپاس ازتون
    در ضمن این سرود احتیاج به اهنگ و موسیقی نداره وخود شعر از هامونی بالایی برخورداره که زنده یاد بانو مرضیه این اجرا را دارند.
    یعنی چی که نیاز به آهنگ نداره شما از آخر به اول میری؟
    وقتی استاد تجویدی آهنگ و ملودی را ساخت اونو به استاد معینی کرمانشاهی داد تا بر روی اون کلام بذاره و بعد هم دلکش آن را خواند. یعنی اول از همه ملودی بوده اونوقت شما چطور میگی نیاز به آهنگ نداره؟؟!!
    بسیار ترانه زیبایی هست همه خواننده ها خیلی خوب اجرا کردن. به نظر من جناب افتخاری خیلی با احساس تر خوندن.
    مرضیه چه خوب کاری کرده شعر رو عوض کرده ،اون شعر رو در اصل مردی برای معشوقه اش سروده ؛الته که یک زن هم میتونه برای معشوقش شعر بگه -به طور مثال در منظومه ویس و رامین از اسعد گرگانی میبینیم این ویس است که شعر عاشقانه به رامین مینویسد - اما طبعا تعابیر و کلمات متفاوت است .بنظرم این شعر از زبان شکیلا جالب نبود .درمورد زیبایی موسیقیایی و هنری نظری ندارم .
    سلام ،با این دیدگاه به یک اثر هنری نگاه کردن واقعا کج فهمی هست مهم نیست شعر رو مرد خونده یا زن موسیقی و صدا ربطی به شعر نداره ضمنا شعر عرفانی هست ،در ادبیات عرفانی زلف به معنی جلوه های رحمانیت است مثلا سلسله موی دوست سعدی که تو این شعر اشاره به عشق الهی میکنه و میگه هر چی دارم از توست ،اونایی که خودشون شاعر هستن بهتر درک میکنن کمی دیدگاهتون رو اصلاح کنین و تعصبی به مسائل نگاه نکنین.
  • آرا منتظری
  • مرضیه این ترانه را بدون هیچگونه تغییر و تبدیلی در کنسرت آبادان هم اجرا کرد
    سلام اساتیدهمگی عالی نبایدفراموش کنیم که موسیقی ایرانی دستگاه وگوشه های زیادی داره که هرکدام ازاساتیدبه فراخور حال خودوادبیات، این شعرزیباراخوانده اند.کلیپ کوتاهی هم اززنده یاداستادایرج بسطامی درباغی به زیبایی خوانده شده که پیشنهادمیکنم درآپارات این کلیپ زیباراببینید.باتشکر
    صدای زن و مرد فرقی نداره مهم اینه صدای خوبی باشه
    به نظرم اجرای خانمها دلکش و مرضیه وبعد خانم شکیلا بهتر هست - اگر خواننده مرد خوش صدایی مثل آقای علیرضا قربانی هم این ترانه رو بخونند کار عالی میشه نه اقای افتخاری که فالش میخونند حتی یکبار هم نمیتونن اجرای زنده بدون پلی بک داشته باشند و اصلا بهتره دور موسیقی رو خط بکشند !!!
    بسیار عالی خانم دلکش - آقای افتخاری هم که فقط بلده از روی آهنگ هایی که بقیه قبلا خوندن تقلید کنه و اسم خوش رو بزاره خواننده.
    ممنون ، اثرگذارتر از همه صدای افتخاریه

    سلام .این اهنگ, ملودی خیلی سنگینی ,سختی داره. خانم دلکش به طرز فوق العاده خواندن بقیه ازروش کپی خواندن ,یعنی دلکش نبود میتونستن بخونن
    سلام و درود. هر آهنگی که خوانندگان قدیمی خوندن استاد علیرضا افتخاری در حد عالی بازخوانی کردند، مخصوصا آلبوم یاد استاد و نیلوفرانه و هنگامه. حجم صدا و تحریرهای استادانه افتخاری محشره
    آقای علیرضا روزگار هم این آهنگ رو خوندن لطفا اون رو هم به لیستتون اضافه کنید تا کامل باشه
    ممنون
  • اسماعیل مرشدی
  • چه حرف نسنجیده و بی مغزی که بالاخوندم که خوانندگان زن تباید این آهنگ رو بخونن یعنی اگه آدم کمترین بهره ای از معنای عشق و حتی موسیقی هم نبرده باشه نباید یک همچنین حرفی رو بزنه ، در هرصورت بنده از دیر بازاز این آهنگ خیلی لذت می برم شاید جزء ده تا تصنیفهایی باشه که به شدت عاشقشم ، منو تا دم دروازه های بهشت می بره و بر می گردونه ، ممنون ازتون
    بسیار زیبا
    شکیلا عالی بود و بعد مرضیه و بعد دلکش و بعد استاد افتخاری.
    تشکر از سایت خوبتون
    صدای دلکش صدایی از جنس صدای فرشتگان بود
    فروش یاد استاد استاد افتخاری نشون دهنده همه چیز هستش .
    واقعاً که چه بحث های سطحی و پوچی مخصوصاً در مورد جنسیت خواننده!!!
    چرا انقدر چرت میگید،اولا به قول استاد تجویدی ترانه اساسا مال زنه و زن هم باید اجراش کنه،بعدم دلکش وخوندنش رو با مرضیه نه شکیلا نه با افتخاری چغال که آلبوم در زمان حیات دلکش خوند بدون اینکه از دلکش اجازه بگیره،که بعدا دلجویی کرد که هیچموقع رفع نشد کدورت.زشته این قیاس که افتخاری رو بخای با استاددلکش بزرگ قیاس کنی...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی